Metoda «Mali Rebelianci» jest stosowana z powodzeniem na zajęciach z szeroko rozumianej komunikacji w Collegium Civitas w Warszawie. Studenci w ramach zajęć „Jaskinia: droga rebeliantów. Obraz jaskini jako paradygmat nauki, sztuki i literatury.” czy „Justin Bieber, Mojżesz i Coca-Cola? Archetypiczna siła marketingu” analizują symbolikę archetypów ukrytych w przekazach filmowych, literackich, malarskich czy także reklamowych, a nawet w komunikacji politycznej.
Gwoli przykładu, w ramach zajęć studenci analizują materiały reklamowe kanadyjskiego wokalisty Justina Biebera czy niemieckiej grupy Rammstein.
Analiza tych materiałów i odniesienie ich do szeroko rozumianej kultury pozwala odkryć studentom związek pozornie nowoczesnych wideoklipów ze światem antycznym, czy archaiczny.
W toku analiz okazuje się, że muzycy, politycy i religijni charyzmatycy często sięgają do antycznej mitologii, aby uwiarygodnić swój przekaz.